NYTT ÅR OG SPENNENDE ÅR LIGGER FORAN OSS

NYTT ÅR OG SPENNENDE ÅR LIGGER FORAN OSS

Ja, da er vi på vei inn i ett nytt år og 2022 blir ett spennende år på mange vis. Vi som elsker vår Bibel og leser de profetiske skrifter ser at det vli bli mørkere i verden. Verden har blitt rystet allerede på flere områder pga ett virus man ikke har klart å bekjempe, men også verdensøkonomien er satt under voldsomt press.

Det som jeg opplever er viktig hvert eneste år er at man bruker tid til å søke Herren i bønn og faste. At man kan sette av MER tid i lønnkammeret, men også til å komme sammen og be. Når vi ber så beveges Guds hånd og vi får samarbeide med Herren i denne viktige tiden.

Tenk om vi kunne la januar bli en måned som fylles med bønn og innvielse til Herren for året som kommer. Da vil Herren ved sin Ånd styrke oss og gi oss klart syn for tiden og tidene som kommer.

Vi starter Danielsfasten Mandag 10 januar og siste dag for fasten er Søndag 30 januar.

-Her er noen tips for at denne tiden skal bli best mulig for deg.

FORBEREDELSE : Danielsfasten handler om å kun spise frukt/grønt og det som er naturlig (les egen artikkel om Danielsfasten) og derfor kan det være lurt å teste ut noen matretter som du kan lage og spise under fasten. Les deg opp på hva du kan spise og ikke spise, og ha gjerne en nedtrapping på de tingene du kanskje vet blir vanskelig å slutte med.

LØNNKAMMERET : Se til at du har en plass der du kan være alene med Herren og lese Guds Ord og bruke tid i bønn og stillhet. Mange har dette, men om du ikke har det. Så bruk litt tid på å ordne en slik plass, det kan om så være en god stol på soverommet og at du har mulighet til å være alene og kan fokusere på det du skal. Bibelen og en plan for hva du skal lese disse dagene, legg inn mer tid til å lese Bibelen og ha en plan og ett mål for akuratt det. Ha gjerne en bra bønnebok som du også leser disse dagene. Bestem gjerne tider der du kan be og være alene, gjerne 3 tidspunkter gjennom dagen.

FELLESKAP : Når to eller tre kommer sammen, det er knyttet fantastiske løfter til det å komme sammen og be. Vi på Troens Ord vill ha flere bønnesamlinger i denne perioden med lovsang, bønn og litt undervisning, så følg med å bli med på alt du klarer å få til.

FASTE: Faste handler ikke bare om mat, men det å avsi seg noe for å høre fra Herren. Faste fra mat er en ting, men faste fra annet som fyller hodet og sinn er vel så viktig i denne tiden. Begrens bruken av telefon, data, nettbrett og TV. Alle undersøkelser viser at vi er innom sosiale medier og annet gjennom hele dagen, og da kan dette være veldig viktig å gjør noe med under fasten. Begrens bruken til ett tidspunkt eller to løpet av dagen, og begrens det så mye som du kan. Bruk tiden til å være med Herren, bønn, lovprisning og Bibellesning.

BESTEM DEG : Før vi begynner med fasten, så bestem deg for at du skal være med. Skriv ned noen punkter du trenger å søke Herren om. Det kan være personlige ting, vedrørende familien, arbeidsplassen, helse osv Gjør dine bønne emner kjent for deg selv og for Herren. Om det skulle skje at du spiser noe eller gjør noe som bryter med det som ligger i det å faste, så legg det bak deg og bare fortsett med det som er planlagt og som du har bestemt deg for. Ikke dropp fasten fordi du gjorde noe feil eller «sprakk» på ett eller annet område.

Guds nåde vil hjelpe deg og meg i denne tiden og du vil få oppleve frukter og resultater som overgår all annen aktivitet vi mennesker kan finne på . Bønn forandrer meg og deg, det forandrer omstendigheter og det gjør oss rustet for å møte den kommende tid. Når det blir kaldere ute, så fyrer vi opp inne, sånn er det også i den åndelige verden, det blir kaldere og mørkere, og vi som Guds folk vi må mate ilden og ikke la den slukne.

Gud velsigne deg og ta gjerne kontakt om du har spørsmål eller vitnesbyrd om hva fasten har betydd for deg.

-Birger Wroldsen

0 kommentarer

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *